FAQ
Herunder kan du finde svar på de spørgsmål vi oftest bliver stillet:
FAQ
Herunder kan du finde svar på de spørgsmål vi oftest bliver stillet:
↳ Hvordan kommer jeg igang med BiB?
BiB er HTML5-baseret og virker på en hvilken som helst browser - uanset styresystem.

Du logger ind via dit Uni-C login.
Find den titel du ønsker at læse, og tryk på download-knappen.
Når bogen er downloadet (i ePub format) åbner du filen i læseren på din enhed.
BiB tillader ét gratis download om måneden pr. elev.
Institutionen du er tilknyttet kan købe adgang således at der ingen begrænsninger er for dens elever.
↳ Er det muligt at købe bøgerne i papirform til mit PLC?
Det er muligt at gå ind på Tellerup.com og købe vores titler som fysiske bøger. Du kan handle med EAN, kreditkort og mobilepay.
↳ Hvorfor kommer jeg ind på BiB når jeg vil ind på læsbøgeronline.dk?
BiB købte i foråret 2016 læsbøgeronline.dk, de fleste af de bøger der var til rådighed der, er også her på BiB.
↳ Hvorfor kan jeg ikke åbne BiB i min browser?
Det kan skyldes at du bruger en ældre browser (Microsoft Explorer).
Vi anbefaler at du benytter dig af enten FireFox, Chrome eller Safari.
Edge er også en god mulighed og i Edge-browseren er der også mulighed for direkte at læse din downloadede ePub(e-bogs formatet i BIB)
↳ Hvorfor kan jeg ikke læse e-bøgerne via BiB’s hjemmeside?
Det skyldes at BiB er en download tjeneste og ikke streaming.
Du skal derfor hente en reader, hvis du ikke allerede har installeret en. Alle e-bøgerne kan efter de er blevet downloadet læses offline også når du er på farten og ikke har internetforbindelse.
↳ Hvorfor kan jeg ikke åbne e-bøgerne på min enhed/PC?
Dette kan skyldes at du ikke har installeret en reader til at læse e-bøgerne på.
Nyere Apple produkter har iBook som standard-reader og tilbyder automatisk at åbne via denne, men ellers gør som følgende:

1. Log ind på BiB med dit Uni-login og klik på en vilkårlig titel.
2. Derefter klikker du på det lille grønne link "Find din reader - klik her”, lige under den store grønne ”download-knap”.
3. Vælg derefter den platform du arbejder fra og følg guiden.
↳ Hvorfor får jeg ikke fuld adgang, selvom min institutiom har købt fuld adgang?
Det skyldes sandsynligvis at du ikke er oprettet under den korrekte institution, kontakt STIL/Uni-C for at få det rettet.
↳ Kan man avancere søgningen til både/og i søgefeltet?
Det er muligt at krydssøge mellem klassetrin og emneordene.
↳ Jeg får beskeden "Din institution er ikke godkendt til BiB", hvorfor?
BiB er udelukket en service til de danske grundskoler. Er din bruger hos Uni-C registeret hos en institution der ikke er en grundskole, vil du risikere at miste den gratis adgang til BiB. Er du i tvivl er du velkommen til at kontakte os.
↳ Hvordan får jeg oplæsning til at virke på en PC/Mac?
Vi anbefaler en gratisløsning fra digitaliseringsstyrelsen: www.adgangforalle.dk
↳ Hvordan får jeg oplæsning til at virke på en iPhone/iPad?
Det er muligt at få din apple-enhed til at læse op for dig - følg denne guide: http://etlivsomordblind.dk/oplaesning-paa-ipad-og-iphone/
↳ Hvordan får jeg oplæsning til at virke på en Chromebook der benytter AppWriter?
Vi anbefaler dette software: www.magicscroll.net